De 3 beste koele hoofdkussens

Gepost op

In ons koude kikkerlandje kan de temperatuur in de zomer flink oplopen. Heerlijk als je overdag lekker op het terras kan zitten en ’s avonds kan BBQ’en. De temperatuur in je slaapkamer kan echter ook flink oplopen, waardoor je ’s nachts maar moeilijk kan slapen. Het is dan ook belangrijk om een koel hoofdkussen en dekbed te hebben in de zomer, zodat je ’s nachts niet wakker wordt door de warmte.

 

Koele vulmaterialen

Het vulmateriaal van een kussen bepaald grotendeels de mate van vochtopname en warmteregulatie. Synthetische materialen voelen over het algemeen warmer aan dan natuurlijke materialen, zoals dons, kapok of boekweit. Dons ventileert beter dan veren, het is daarom aan te raden een kussen met een hoog donspercentage te kiezen.

Top 3 koele hoofdkussens

  • Ducky Dons Java kapok kussen

    29,-
    Snel leverbaar
    • Stevig
    • Rug- en zijslapers
  • Onze keuze voor buikslapersDuvet dore 100% ganzendons kussen

    Duvet Doré 100% ganzendons

    Waardering 4.88 uit 5
    Aanbieding! 144,- 135,-
    Op voorraad
    • Zacht
    • Voor buikslapers
  • Vandyck kapok hoofdkussen

    Aanbieding! 49,95 39,95
    Op voorraad
    • Stevig
    • Rug- en zijslapers

4 tips voor een koele nachtrust

Naast het aanschaffen van een koel hoofdkussen hebben we nog een aantal andere tips om te zorgen dat je ook in de zomer lekker kan slapen.

1. Koel je lichaam af voor het slapen gaan

Er zijn meerdere manieren om je lichaam af te koelen voordat je naar bed gaat. Probeer lichamelijke inspanningen in de avond zoveel mogelijk te beperken. Hierdoor voorkom je dat je lichaam warm wordt en je ’s nachts vaak wakker wordt.

Probeer ook eten zoveel mogelijk te vermijden vlak voor bedtijd. Je lichaam is niet gemaakt om eten te verwerken tijdens je nachtrust, daarnaast kan het overgewicht veroorzaken en maagzuur veroorzaken. 5 manieren om je lichaam af te laten koelen zijn:

  • Houdt uw polsen even in een bak met koud water. De pols is erg gevoelig en daardoor zal u het minder warm hebben.
  • Neem een lekkere koude douche. Om het lichaam op een betere temperatuur te brengen kan u voor het slapen gaan het beste een lekkere koude douche nemen.
  • Als zelfs een zomer dekbed te warm wordt, neem dan een handdoek en doop deze in het water om het vervolgens als dekbed te gebruiken. Leg er voor de zekerheid nog wel een handdoek onder om vlekken op uw hoeslaken te voorkomen.
  • Drink een glas water voordat u naar bed gaat. Dit voorkomt uitdroging en is gezonder, omdat u veel gaat zweten tijdens uw slaap.
  • Laat uw partner eens letterlijk links liggen, als u te dicht op uw partner ligt zal dat nog meer warmte veroorzaken. Wees dus eens een avondje wat minder romantisch.

2. Draai je kussen om

Door je lichaamswarmte wordt ook je hoofdkussen gedurende nacht steeds warmer. Als je in de nacht wakker wordt van de warmte kun je zowel je kussen als de kussensloop omdraaien. De onderkant van je kussen is namelijk een stuk koeler omdat deze niet in contact is geweest met je lichaam.

3. Stop je beddengoed in de koelkast

Deze oude truc houd je niet de hele nacht koel, maar helpt je sneller in slaap vallen. Stop je overtrek en kussensloop in een plastic gesealde zak en stop je deze zak een aantal minuten in de koelkast. Zorg ervoor dat zak goed is dicht geseald zodat je beddengoed niet nat wordt. Haal het beddengoed na een aantal minuten uit de koelkast en geniet van een koele nachtrust.

4. Koop de juiste kussensloop

De kwaliteit van je dekbed, kussen en beddengoed hebben invloed op de mate waarin het beddengoed vocht opneemt en temperatuur reguleert. Voor kussenslopen geld dat een hogere kwaliteit (uitgedrukt in Tread count [TC]) gelijk staat aan een koelere kussensloop. Wij raden een kussensloop aan met een Tread count van minimaal 300.

Satijnen kussenslopen bekijken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *